SELAMAT DATANG DI BLOG BELIANET SAMAHANI

Siapa yang Lebih Setia ??

SETIA – Bila disinggung tentang setia "for sure it all about love". kisah setia pada kekasih,buah hati,suami maupun isteri.Tanpa kesetiaan cinta bukan lagi namanya cinta.Sayang tak lagi di gelar sayang dan rindu tak kan wujud lagi bila si dia tak lagi setia pada anda.Tak kan ada lagi keharmonisan dalam sebuah hubungan tanpa setia.
KESETIAAN – Dalam sejarah percintaan manusia, tidak ada siapapun yang tau sama  lelaki atau perempuan yang lebih banyak tidak setia. Secara luaran, kita barangkali mengakui bahwa lelaki mudah hilang setia karena sesetengah budaya membenarkan lelaki membagi cinta.Namun, secara dalamannya, perempuan juga sering tidak setia kepada pasangannya.
SETIA – Kesetiaan seseorang terletak pada hati pasangan masing-masing.Baik lelaki maupun perempuan,dalam sebuah hubungan sebenarnya kedua-duanya berkemungkinan tak setia.Tak ada fakta atau kesahihan dari mana-mana pihak yg mampu membuktikan lelaki lebih setia atau perempuan lebih setia.Semua ni tak kan ada jawaban sebab jawaban tu terletak pada anda dan pasangan anda.
KESETIAANTanpa kesetiaan manusia tak kan hidup aman dan sejahtera. Namun, kesetiaan itu sendiri seperti begitu tercabar bagi mengekalkan sifatnya. Maka, makin ramailah manusia menangis saban hari karena kesetiaan yang hilang. Walau hebat sekalipun cinta tersebut, tanpa kesetiaan, semuanya kosong dan bakal tinggal kenangan.
SETIA – Setiaan bukan saja ketika masa zaman bercinta.Kesetiaan lebih bernilai ketika kita sudah melangkah ke alam perkawinan.Bila kesetiaan tak lagi mula tergugat,anda tak mungkin dapat mengembalikan kesetiaan si dia lagi.Jaga lah hati pasangan anda sebaik mungkin..
>>> Rumusannya,pada wawa nilai kesetiaan tak bisa diperjual beli.Oleh itu, peliharalah kesetiaan agar sentiasa segar dan tak "dibeli oleh pihak lain".Persoalan tentang perkara ini tak kan habis utk dibincangkan.Kerana setia adalah satu ujian yg paling besar terutama bila kita di dalam rumah tangga.Jadi,tak terkecuali anda lelaki maupun perempuan,suami atau pun isteri setia lah pada pasangan anda.Karena kita akan sentiasa di uji oleh yg Maha Pencipta.Sekian..

Tidak ada komentar:

Posting Komentar


Pengikut